dimecres, 25 de juny del 2008

OBJECTIUS LLENGUA I LITERATURA CATALANA I CASTELLANA

Les matèries de llengua catalana i literatura i de llengua castellana i literatura del batxillerat tenen com a finalitat el desenvolupament de les capacitats següents:

1. Valorar les llengües com a mitjans de comunicar i per a la cohesió social, com a eines d’aprenentatge, i com a instruments d’accés a l’oci i al plaer estètic.

2. Llegir, analitzar, explicar, apreciar i valorar de manera crítica els textos literaris, per tal d’entendre’ls i d’interpretar-los d’acord amb els diferents contextos històrics i socials.


3. Potenciar la capacitat d’imaginació i d’abstracció, per descobrir la literatura com a via de representació i interpretació del món i de la vida, cosa que comporta un enriquiment personal directament relacionat amb la capacitat per gaudir del plaer estètic.

4. Expressar oralment, per escrit i amb l’ús d’altres mitjans complementaris la
reflexió que genera la lectura i l’anàlisi dels textos literaris.

5. Participar de manera activa, reflexiva i crítica en interaccions comunicatives de diferent manera que són necessàries per a la realització de les tasques, la
construcció de coneixements o la participació en la vida social.

6. Comprendre discursos orals i escrits propis dels diferents contextos de la vida
social i cultural, i especialment dels àmbits acadèmics i dels mitjans de
comunicació.

7. Ser capaços de fer un ús correcte de la llengua en diferents situacions i amb
diferents finalitats, especialment en l’àmbit acadèmic. Prendre consciència de la
pròpia manera d’expressar-se per millorar l’eficàcia comunicativa.

8. Fer del coneixement gramatical una eina eficaç per a aprofundir en la
comprensió, anàlisi i comentari de textos i, en general, en la millora de l’ús de la
llengua.

9. Obtenir, interpretar i valorar informacions de diversos tipus i opinions diferents, emprant amb autonomia i esperit crític les tecnologies de la informació i la comunicació.

10. Conèixer i valorar la riquesa de la realitat plurilingüe i pluricultural del món actual i més concretament de Catalunya i d’Espanya.

11. Analitzar els diferents usos socials de les llengües i evitar els estereotips
lingüístics que comporten judicis de valor i prejudicis.