dimecres, 25 de juny del 2008

OBJECTIUS HISTÒRIA

La matèria d’història del batxillerat té com a finalitat el desenvolupament de les
capacitats següents:

1. Identificar, analitzar i explicar, situant-los adequadament en el temps i en l’espai, els esdeveniments i processos històrics més significatius, tant en l’àmbit
d’Espanya en general com de Catalunya en particular al llarg del segle XIX i,
sobretot, del segle XX, valorant la seva significació en el procés històric i les
seves repercussions en el present.

2. Interpretar de manera àmplia els principals processos econòmics, polítics i
socioideològics, així com alguns dels principals problemes històrics que
configuren la història de Catalunya en particular i la d’Espanya en general, tenint en compte els referents comuns i les particularitats, dins una visió respectuosa del caràcter plurinacional de l’estat.

3. Referenciar, en el context de la història europea i del món, els principals
processos històrics esdevinguts a Catalunya i a Espanya durant el segle XX, tot
relacionant-los, quan calgui, amb les arrels més pròximes del segle XIX.

4. Seleccionar, analitzar i interpretar informació històrica de fonts directes i
indirectes, valorar les diverses interpretacions historiogràfiques i realitzar algunes activitats d'indagació i síntesi per obtenir conclusions raonades sobre alguns aspectes de l'evolució històrica de Catalunya i Espanya, aplicant la terminologia apropiada.

5. Conèixer les normes bàsiques que regulen les institucions democràtiques i
participar activament, democràticament i críticament, en la cultura, la societat civil i les institucions democràtiques de Catalunya i d'Espanya.

6. Valorar la història com a disciplina i l’anàlisi històrica com un procés en constant reelaboració, i emprar el coneixement històric per argumentar les pròpies idees i revisar-les de manera crítica, tenint en compte nova informació i superant estereotips i prejudicis.

7. Realitzar activitats d’indagació i síntesi en què s’analitzi, contrasti i integri
informació diversa, valorar el paper de les fonts i els diferents punts de vista dels
historiadors, i comunicar el coneixement històric adquirit per mitjà de diversos
suports i amb el rigor intel·lectual requerit.

8. Mantenir una actitud solidària davant els conflictes de la societat actual, tot
rebutjant les desigualtats i la intolerància i valorant la pau, els drets humans i la
democràcia com a drets fonamentals de tots els éssers humans.